Přednáška Petra Cikána je venku. A k ní i otázky, na které jste se možná chtěli zeptat. Zeptali jsme se za vás. A zeptáme se i na webináři, který bude brzy následovat.

Dobře známá poučka content marketingu praví, že číslovky v názvech táhnou. Stejně tak jako obsah rozdělený do bodů. Petr Cikán si toho byl při přípravě své přednášky určitě dobře vědom, protože vaše hodnocení tuhle přednášku řadí mezi ty „top“. Pomineme-li formu, svůj důvod to má určitě i v tom, že mluví o chybách, které každý z nás někdy dělal (a některé děláme stále). Připomeňte si Petrovu přednášku a doporučení, ať se těhle chyb vyvarujete už jednou provždy.

Pusťte si přednášku

Co si z přednášky odnést
 
1. Zaměřte se na doručitelnost, validujte kontakty přes DOI, monitorujte inbox placement.
2. Pro každý zdroj kontaktů mějte připraven akviziční scénář.
3. Pravidelně testujte zobrazení svých šablon, testujte novinky.
4. Věnujte se automatizaci a personalizaci kampaní.
5. Nepřestávejte vše měřit, optimalizovat a testovat.

Jak to vidí dnes?
 
Čím si vysvětlujete, že z vašich dat vyplývá, že 51 % e-shopů nekomunikuje? Neaktualizují databázi, mají zákazníky bez objednávky mimo segmentaci nebo vůbec neposílají e-mailing?
Důvodů bude pravděpodobně více, jedním z těch častých je chybná implementace rozesílacího nástroje. Kontakt se tak nedostane do databáze. Budou tam ale také e-shopy, které sice posílají, ale jejich reputace je tak špatná, že e-mail do schránky není doručen. A pak bude skupina e-shopů, které skutečně e-mail marketing aktivně neprovozují.
 
Polovina e-shopů nemá double opt-in. Je tam překryv právě s tou skupinou, která nekomunikuje vůbec?
Jistý překryv tam samozřejmě je, ale nevychází z toho nic signifikantního.  Nicméně jsou e-shopy, které double opt-in využívají, ale následně již nijak nekomunikují.
 
Jen 26 % zkoumaných e-shopů má welcome automatizaci. Dokážete odhadnout, jaký přínos může pro e-shop mít, když si nastaví welcome kampaň?
Toto číslo je pro nás překvapivé, protože správné nastavení welcome kampaně může přinést významné výhody, jako zvýšení angažovanosti nových zákazníků, vyšší míru otevření a kliknutí, a v konečném důsledku i zvýšení konverzí a loajality zákazníků. Nově získané e-maily jsou ty nejaktivnější a je potřeba s nimi pracovat.

Kolegyně Jana chystá pro Send Summit webinář na téma welcome kampaní. Můžete se na něj těšit 1. února, brzy bude vypsán pro registraci.

V přednášce zmiňujete, že se chybuje i u reportingu. Nedávno jsem zaznamenala, že jeden velký klient požaduje reporting pro nejvyšší vedení pouze formou počtu odeslaných e-mailů za měsíc. Čím více, tím lépe. Jak byste marketingovému týmu doporučil postupovat, aby vyvrátil tuhle úvahu?
Počtem e-mailů lze změřit jedině kvantitu, která sama o sobě není zárukou úspěchu, v e-mailingu to platí spíše naopak. Klíčové metriky směřují k měření efektivity jednotlivých kampaní, nebo celého kanálu. Kromě metrik z oblasti doručitelnosti doporučuji sledovat základní metriky jako je Open rate, Click rate, Unsubscribe rate, konverzní poměr, výkon kampaní, ROI, v ideálním případě hodnotu zákazníka.
 
Odkaz na náš článek s výsledky studie‍: https://www.sherpas.tech/blog/stav-e-mail-marketingu-v-cr-2023

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *